Halaman

Sabtu, 18 Ogos 2012

Alisha, Taska dan Campak

Alisha masa kecik sampai umur sekitar 2 tahun memang alami ruam yang agak teruk. Macam-macam ubat dah cuba tapi cam biasa la ruam akan hilang dan datang macam CHIPSMORE. Nak dijadikan cerita, sebab Alisha memang biasa dengan ruam ni so Papa dan Mama pun tak sapu ubat yang biasa digunakan untuk hilangkan ruam. Tapi yang peliknya ruam kali ni agak pelik dan agak banyak. Memang agak menakutkan coz hampir separuh badan kat belakang penuh dengan RUAM tu.
Bawa pergi klinik biasa kami iaitu Klinik Famili di Subang Jaya untuk buat pemeriksaan. Well doktor pun tak pasti sama ada ruam atau campak (agak kelakar la pulak diagnosed tu) tapi taking the worst senario so considered chickenpox jer. Memang sungguh pun kene campak. Papa dan Mama cuti agak lama jugak la secara bergilir coz nak hantar taska memang tak boleh. Alhamdulillah Pak Ngah dan Mak Ngah provided Daun Bambu untuk percepatkan proses penyembuhan ni. Lebih kurang hampir 2 minggu kot baru nampak ada perubahan. Bekas campak memang ada la tapi tak berapa ketara. Cuma di beberapa bahagian je agak ketara (nanti besar hilang la)
 
Mama memang tak puas hati dan buat SIASATAN kat taska dan memang betul la ada budak yang lagi awal dah kene tapi parents masih hantar ke Taska. Sepatutnya pengurusan Taska kene la amik serius bagi penyakit yang berjangkit gitu. Kami pun tak hantar Alisha ke Taska if sakit teruk. Cuma jika sakit sikit-sikit kami akan pesan dan beri ubat. Dengan itu cikgu-cikgu kat taska akan lebih alert dan maybe letakkan Alisa secara kuarantin.

Kat bawah ni ada la beberapa gambar yang sempat Papa snap untuk tatapan semua dan simpanan Kami.
...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan