Halaman

Isnin, 8 Februari 2016

Sesi Persekolahan Adelia Alisha 2016 - 7 Tahun Dah!! (Part 2)

Hari pertama persekolahan di SK KLIA pun bermula. Selesai di transit Papa dan Mama menuggu hingga jam 12.50 untuk mula bergerak dengan kak Icha ke sekolah petang. Hari pertama Kak Icha tak naik van Cik Uda (plus memang hari pertama xde van pun coz area baru). Tengok gaya kak Icha memang bersemangat and tak nampak gaya letih. Mungkin hari pertama kot. Harap-harap kekal bersemangat begitu sepanjang sekolah ye.

Sebelum masuk ke sekolah sempat lagi la pose 2-3 snap untuk tatapan semua. Hari pertama dengan uniform sekolah. Dah besar anak Papa dan Mama.


Macam biasa la, masuk sekolah terus ke dewan berkumpul (dah pernah datang masa cuti dulu so xde la tercari-cari). Semak nama Kak Icha coz result masa pendaftaran dulu tak diberitahu. Walaupun tak berjaya dapat kelas pertama tapi dengan kelas kedua pun dah kita ok, Alhamdulillah. Xde rezeki kot plus kak Icha pun cakap masa exam tak sempat jawab semua. Kelas tak penting janji kak Icha mesti kene belajar betul-betul. Nanti masuk tahun dua ada rezeki dapat la kelas A plak.


Mama rajin betul duk kat sisi kakak dari pagi fi KAFA. Ada amanat kot nak disampaikan kat Kak Icha tu. Bagus...bagus...bagus...




Macam biasa la ada sesi perhimpunan, sakit jugak la pinggang Papa ni duk berdiri and dengar taklimat 'RINGKAS' cikgu-cikgu semua. sesi pembahagian kelas pun bermula dan kebanyakan parent tidak dibenarkan berada di dalam kelas yang terlibat untuk lancarkan proses. So Papa dan Mama hanya dapat tengok kak Icha dari luar sahaja.

Yang tak best kelas Kak Icha ditingkat 2 (ramai gak parent yang query) namun itu yang telah diaturkannye so ikut je la. So welcome to 1 Boeing or 1B, the journey will begin here.





Kedudukan kak Icha di meja belakang, (Mama la yang paling bising tentang ni). Mana-mana pun ok asalkan nampak cikgu mengajar. Hari pertama banyak urusan lagi yang perlu Papa dan Mama uruskan berkaitan yuran. Parent lain juga ramai kat luar kelas dan ada juga di dalam kelas memberikan amanat-amanat kepada anak masing-masing.


Hari pertama dah ada aktiviti untuk semua, mungkin nak tengok tahap student kot atau nak pastikan diorang senyap so that urusan yuran dapat dilaksanakan dengan lebih teratur...hahaha...your choice...




So urusan yuran pun dah selesai then kak Icha pun sedang ada aktiviti so Papa dan Mama nak balik berehat dulu. Waktu rehat sesi petang adalah 3.55 pm dan sekitar 20 minit.

Waktu rehat 3.55 pm memang waktu yang berbeza dengan sesi di KAFA kerana ramai sungguh murid. Sepanjang pemerhatian Papa makanan amat terhad (mungkin kantin tak ready kot) so Papa dan Mama dah pesan kak Icha untuk beli yang nak makan sahaja, paling penting kene pantas.
Harga makanan pulak tak tentu, ada RM1 ada RM2 dan ada 50 sen ada RM1.50 so secara am kak Icha kene belajar la tengok and guna duit lepas ni.

Sesi persekolahan petang berakhir sekitar jam 6.45 pm. Papa dah pesan dengan kak Icha lokasi harian Papa akan tunggu untuk ambil kak Icha jika tak naik van. Kene la pesan benda-benda camtu coz kak Icha akan mula berdikari dan hidup dengan rutin student.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan