Halaman

Ahad, 2 September 2012

Kesilapan Papa dan Mama, Naufal jadi mangsa

Kesilapannya ialah sabun mandian Naufal yang tidak sesuai. Sebenarnya Mama ada terbaca tentang ketidaksesuaian produk Carry Junior kepada baby. Produk tersebut hanya sesuai untuk kanak-kanak.

Sehari selepas Naufal dan Mama keluar dari hospital, macam biasa la panggil Bikhan untuk berurut dan menguruskan Naufal. Mama memang serasi dengan Bik ni. Dia pun memang mahir dengan baby, macam-macam petua dia kasi untuk pastikan baby nanti tak berpenyakit serius. Macam biasa Bikhan akan mandikan baby sebelum mengurut Mama. Perkakasan mandian memang kami sediakan so Bikhan hanya guna sahaja.

Kira-kira beberapa jam lepas mandi tu, kulit Naufal merah-merah. Selepas keluar hospital memang Naufal ada KUNING disebabkan kecuaian nurse kat hospital yang tak menghantar Naufal menyusu dengan Mama. So kami assumed merah-merah tu disebabkan oleh penyakit tu. Tapi bila belek-belek kulit Naufal nampak macam terbakar pula. So Mama terus teringat yang dia ada terbaca tentang ketidaksesuaian produk Carry Junior dengan baby baru lahir. Alhamdulillah lepas tukar ke produk Johnson & Baby, radang kat kulit hilang perlahan-lahan, cuma kuning je la yang perlukan sedikit masa untuk baik. Syukur sangat-sangat. So lepas ni kene la berhati-hati untuk beli mandian untuk baby. Carry Junior memang agak murah berbanding produk lain tapi mungkin formulanya yang tak sesuai untuk baby kami.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan