Halaman

Selasa, 29 Disember 2015

2015 : Bercuti-cuti di Muar (Part 1)

29 Disember 2015, masih dalam mood bercuti coz Mama dah start cuti (Papa dah mula cuti lebih awal coz uruskan buku sekolah kak Icha). Papa planned nak ke Muar untuk ambil geran kerete Atok Kuantan. Dah lama sangat pending hal ni. So Papa dan Mama terus buat ad-hoc planned untuk bercuti, macam bag packer pun bley la nak gelarkan. Since Melaka dan Muar tak jauh so anything worst mcm hotel penuh or xbest kitorang divert la ke teratak Nenek kat Melaka. So perjalanan kami bermula agak lewat juga, sekitar jam 1.00 pm baru keluar rumah untuk lunch.
So sebelum keluar berjalan better isi perut dulu. Memandangkan Mama pembawakan budak maka kami semua kene ikut selera Mama. Menu lunch untuk rini ialah Lawod Nasi Kandar. Makanan yang memang jadi feveret Mama dan Tok Abah terutamanya. Kari tanpa santan dan ayam goreng garing yang yang juicy serta nasi putih dan taugeh goreng memang buat pembuka selera nak makan.

Suasana biasa waktu Lunch, memang ramai kedai ni..
Selfie anak beranak sebelum makan......simple je set nasinya tapi memang menyelerakan

 Selesai makan sekitar jam 2.30 pm, Kami pun bergerak ke Muar untuk ke Hong Leong Bank bagi urusan geran. Perjalanan mengambil masa sekitar 2 jam 30 minit coz traffic agak sesak juga. Dalam perjalanan tu kak Icha dan Adik dah lama tidur, sejuk la katakan tambahan baru lepas makan. Papa yang jadi driver ni tahan je la mata.

Selesai urusan di bank so kami pun terus check in (kebetulan hotel yang memang nak dituju oleh kami pun bersebelahan je (bijak juga Mama pilih lokasi). Hotel yang memang dapat rating agak baik dari blogger ialah Riverview Hotel, Muar. 

 kak Icha dan Adik yang baru bangun tido bersemangat nak masuk hotel...
Ruang lobi yang amat selesa disamping menyediakan ruang parkir dengan guard (limited so kene cepat). Harga bagi bilik pun agak standard bagi hotel camni. Jika tengok komen dari blogger rata-rata memuji ruang bilik yang besar dan selesa. Nak tau camne jom kita naik ke bilik.
 sebelum naik ke bilik pose la kejap..ambil mood Hari Natal yang dah lepas...


2 katil Queen dengan ruang tamu bilik yang sangat luas, memang selesa. Sememangnya dicadangkan bagi sesapa yang mencari hotel berhampiran pusat bandar Maharani ni.

Bilik memang superb. Badan pun dah penat dan perut pun tak lapar sangat so Papa dan Mama nak berehat dulu. coz jap lagi nak pergi cari makan plak. Kak Icha dan Adik yang masih fresh since tak dapat mandi kolam so bath tub pun boleh la ye....Bilik air pun bersih dan kemas so memang selesa.

Boleh la nak jadikan kolam coz tak dapat main water team park rini.

 So malam rancangnye nak makan mee bandung. Habis pusing cari mee bandung yang special berhampiran sekolah tinggi tapi xde. Mungkin dah berpindah lokasi kot. Lastly kami semua ke Soup House since just nak isi perut dengan lite food je.

 Soup House....kami baru tiba....(maaf la visual gegar, Mama yang snap)


credit to misznina17.blogspot.com untuk gambar yang agak clear ni. Inilah dia kedai Soup House. Kalu memalam memang clear la dengan logo orang naik basikal tu so senang nak cari. Ada juga orang Muar yang tak makan dikedai ni coz aspek kebersihan tapi bagi Papa dan Mama kedainya ramai orang dan bersih jer.



Soup yang memang pekat boleh dihidangkan dengan pelbagai jenis mee. Since Papa dah lama tak makan sup dengan roti (macam atuk Kuantan biasa bawa Papa dan PakNgah time kecik dulu) so order yang itu lah. Mama dan adik roti Nan cheese kalu tak silap. Mencukupi la untuk kami isi perut malam tu. Overall memang A la kedai ni.

Selesai makan semua pun dah letih tapi kene cari stok makanan dulu kot-kot la ada yang lapar pagi esok so alas perut apa yang ada. Lepas cari stok makanan di 7eleven kami pun berangkat balik ke hotel. Esok punye cerita tak tahu lagi so tunggu Part 2 ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan