Halaman

Jumaat, 4 Januari 2013

New Year 2013 activities

1 Januari 2013, berjumpa lagi tahun baru untuk tahun ni bagi kami sekeluarga. Insyallah Alisha akan menganjak ke usia 4 tahun dan Naufal ke usia 1 tahun. Alhamdulillah, masih dapat menjalani kehidupan ni dengan keadaan sederhana namun selesa.

OK, 5 hari sebelum new year, Papa dan Mama telah membuat ad-hoc planned dengan balik ke Melaka dan Terengganu dalam tempoh tersebut. Alhamdulillah berjaya la juga buat dalam masa yang agak packed tu. Sedikit penat tapi dapat la tebus kembali masa kami yang sememangnye packed tahun 2012 dan sedikit kesempitan akibat berpindah rumah Oktober 2012 yang lepas. Insyallah lepas ni Papa dan Mama akan cuba stabilkan keadaan keluarga kecil ni semula dan jika ada rezeki lebih boleh la balik kampung sokmo.

Tanggal 31 Disember 2012, alhamdulillah kami selamat melepasi kawasan-kawasan banjir di Terengganu. Hujan lebat yang berat pada malam 30 Disember 2012 menyebabkan beberapa ladang kelapa sawit tenggelam. Syukur la dapat sampai rumah dengan selamat. So balik je rumah semua pun keletihan dan berehat je la tanpa ada sebarang aktivi lain.

1 Januari 2013, hari kami bermula agak awal. Selepas siap bekemas perkara-perkara patut so semua bersiap untuk keluar. Mama macam takde planned yang agak heavy pada hari tersebut, cuma ARAHKAN semua bergerak keluar. Macam Ad-Hoc Activities lagi la ni. Selepas selesaikan urusan Mama, kami semua decide untuk berjalan-jalan dan windows shopping di MidValley. (dah lama juga tak tak datang)

Chistmas Fiest Park, Mama dan Alisha tak nak lepaskan peluang bergambar. Macam kat luar negara pun ada. Insyallah ada rezeki kita melawat la negara orang pulak, tapi negeri sendiri pun tak abih lagi ni,acaner tu? Adik tak dapat bergambar sama coz tidur dalam 'kereta sorong'nye tu.

  Then berjalan-jalan windows shopping, Alisha pulak berminat nak masuk ke kedai yang sememangnye diminatinye iaitu Barbie's shop. Boleh tengok-tengok je la coz kene tunggu pandai dulu then baru awarded. Sempat juga la nak bergambar dengan Barbie's huge sticker tu.
Sian adik, tak dapat bergambar dengan Christmas Fiest Park secara dekat, dari atas pun jadi lah
Lepas penat berjalan kami pun tak a little rest di McD. Lepas dah fill up energy kami pun berwindows shopping semula. Then sampai la kami di kedai Daiso Japan. Tak pernah lagi ke kedai ni. Barangan semua kebanyakannya RM5 sahaja tapi memang macam-macam la. Memang rambang mata la Papa dan Mama. Tapi Alisha dan Naufal diutamakan so beli la mainan untuk hilangkan KEPENATAN mengikut kami ni.

asad Coz Mama dan Alisha nak queue untuk bayar, Papa dan Naufal duk kat luar je. Laluan pun boleh tahan sesak. Time keluar dari Daiso Japan, Naufal dah buat muka cam kat pic atas tu menandakan dah bosan duduk.



 Seronok le si adik dapat bertatih. Alhamdulillah, nampak adik memang banyak progress untuk berjalan. Harap-harap sebelum setahun dapat la berjalan.
Kak Icha nak juga bergambar kat kedai baby ni coz ada gambar POH.
Last sekali kami ke Carrefour untuk beli stok makanan dan few items Naufal ke sekolah esoknye. Di ruangan baby ada pulak diletakkan maskot Upin Ipin. Alisha pun tak nak la lepaskan peluang bergambar dengan few characters there. Naufal pun nak bergambar jugak walau posed ntah ape-ape jer



Hari yang memang memenatkan tapi takpe la asalkan Mama, Alisha dan Naufal ada aktiviti jugak time cuti-cuti ni. Lepas ni macam nak planned something big for our holiday, apa yer?ermmmmm........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan