Halaman

Jumaat, 16 November 2018

Kecemerlangan Menurun Tahun ni

Tahun 2018 ialah tahun cabaran bagi Kakak. Selain akan menamatkan tahap 1, prestasi tak tetap di KAFA dan KLIA juga dah mula nampak di awal tahun. Papa dah aturkan jadual belajar untuk Kakak bermula Mac-April gitu coz nak aturkan Kakak agar boleh belajar sendiri.

Exam awal tahun menampakkan permulaan kurang baik untuk Kakak. Walau bagaimanapun semasa pertengahan tahun ada sedikit peningkatan untuk KAFA dan KLIA. Papa selalu pesan Kakak untuk fokus pada peperiksaan akhir tahun kerana di situ paling penting sekali. Akhirnya untuk peperiksaan akhir tahun untuk KLIA kakak hanya MAMPU berpuas hati dengan kedudukan darjah dan keseluruhan iaitu 10 manakala bagi KAFA juga turun di tempat ke 9. Dari aspek lain, Kakak dah berjaya kekalkan penguasaan dalam semua yang dipelajari iaitu 'A' di KLIA (Kecuali Pendidikan Islam, xpe la tak dikira pun) dan KAFA namun mungkin ada yang lebih menguasainya berbanding Kakak.

Tahun 2018 dah nak berlalu pun dan Papa pesan ke Kakak cuba tengok balik apa yang dah buat tahun ni serta hubungan dengan Ibubapa kerana mungkin Dia nak uji Kakak dari sudut itu untuk tidak menemui jalan berjaya. Jangan pandangan tahun ni lagi dan fokus untuk tahap 2 tahun depan.


Mata Pelajaran Arab Terbaik

...






Anugerah Khas : Penolong Ketua Darjah

...


Alhamdulillah....tahun depan cuba lagi ye....

Photobook kenangan......Tahniah Kakak......


Dengan Papa dan Mama.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan