Halaman

Sabtu, 30 Januari 2016

2016 : New Book of US

Dah hampir 3 tahun tak tengok blog ni. Berhabuk dan bersawang rasanya...Papa dan Mama memang agak sibuk dalam 3 tahun kebelakangan ni. Macam-macam dah berlaku dan diharungi. Dalam simpanan ni memang Papa dan Mama dah simpan banyak yang kenangan yang hendak diabadikan dalam blog ni untuk tatapan dikemudian hari namun masa yang selalu berlalu ditambah dengan kepenatan yang tak  kunjung pergi. Tahun 2016 ni banyak yang berlaku dan merubah rutin kita sekeluarga.

Mohd Sharizan aka Papa dengan rasminya memulakan tugasan baru di tempat yang baru. Tahun ni Papa dinaikkan pangkat. Alhamdulillah rezeki untuk keluarga kecik ni. Ditempat baru dengan azam baru dan tugasan baru. In shaa Allah berusaha menjadi lebih baik dari sebelumnya.
Edatul Muliana aka Mama pula memulakan tugasan di bangunan baru (boleh la dikategorikan baru juga). Yang paling terkesan ialah rutin masa yang perlu awal kerana ikut jadual  Papa. Cabaran untuk Mama la tu..hehe
Adelia Alisha aka Kak Icha pula dah mula bersekolah seperti kanak-kanak biasa coz dah 7 tahun. Pagi bersekolah agama dan petang bersekolah kebangsaan. Rutin sememamgnya berubah keseluruhannya termasuk disiplin diri coz kak icha dah mula berdikari. In shaa Allah akan ada satu entry untuk kak Icha 1st week persekolahan.
Aqeef Naufal aka Adik pulak dah mula berdikari kat Little Caliph. Kak Icha dah takde so Adik bersendirian untuk belajar. Dah 4 tahun so dia sendiri selalu bahasakan diri Abang. Walau apa pun Adik tetap Adik untuk Papa dan Mama.
Dan ada seorang lagi yang in shaa Allah akan melengkapkan hidup keluarga kami berempat ni. Yang lalu Papa dan Mama dah diduga dan tiada rezeki (nanti Papa akan buat entry) so yang ni harap diberi peluang olehNya untuk kita berempat menjaga AmanahNya tu. Pe2 pun tahun ni kita akan harungi dengan tabah kerana macam2 dugaan yang menanti. Bersabar, Bertawakal dan Berdoa moga kita dapat laluinya dengan berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan